2012年1月19日木曜日

ザグレブ、トラコシュチャン、プリトヴィッツェ Zagreb, Trakošćan and Plitvice

クロアチアへは名古屋からルフトハンザでフランクフルトまで飛び、そこでクロアチア航空に乗り換えてザグレブ、スプリット、ドゥブロブニクへ行くことができます。今年からかな?フィン・エアーもヘルシンキからザグレブ行が開航するらしいです。

最初のクロアチア旅行はザグレブ2日間→トラコシュチャン城(日帰り)→プリトヴィッツェ→トロギール→スプリット→ストン→ドゥブロブニク→ザグレブという感じに周りました。クロアチア国内での移動手段は車です。クロアチアにはヨーロッパ各国から観光客が押し寄せてくるので、スプリット、ドゥブロブニクと言った有名観光地では駐車スペースを探すのが大変です。

 まずクロアチアの空港に降り立ってあまりの小ささにびっくり。一応首都の空港(旧ユーゴ時代は旧ユーゴのメイン空港だったらしい)なんだけれど、日本の地方空港よりも小さいんじゃぁ、と思うくらい小さいです。クロアチアの人口が愛知県全体の人口よりもちょっと多いくらいなので、仕方ないのかな。余談ですが、観光ピーク時にはこの小さな空港でもものすご~く長い列がチェックインカウンターの前にできるので、かなり余裕を持って空港に到着した方がいいです。

ザグレブはやっぱり東ヨーロッパの地方都市なので、小さいです。1日あれば中心部全部回れると思います。私はザグレブで聖マルコ教会、大聖堂などを観光しました。聖マルコ教会はタイル屋根が美しい教会なんですが、中には入れなかったです。地元の人の話では、この教会の扉が開いているのを見たことがないとか・・・。

Trakošćan Castle
3日目にザグレブから北に70kmのところにあるトラコシュチャン城(http://www.trakoscan.hr/index.asp)に行きました。小高い丘の上に湖を眺めるようにかわいらしいお城が建っています。湖の周りをぐるっと散策できるんですが、お城を眺めながらの散策はとても気持ちがよかったです。お城自体はそんなに大きくはないですが、とてもよく整備されていて素朴なお城です。

4日目にザグレブからプリトヴィッツェを経由してトロギールに向かいました。プリトヴィッツェに向かう途中、小さな町を通りすぎた時に、戦争の跡を見ました。家の壁のいたるところに銃弾の跡が残っていたり、大砲が放置されていたり・・・ここで戦争が確かに行われていたんだと認識した瞬間でした。プリトヴィッツェの近く、Slunjという小さな町の中のRastokeで滝が流れる緑豊かな公園を見つけました。時間がなかったので、上から眺めるだけでしたが、滝の音に癒されました。


プリトヴィッツェは世界遺産にも登録されている国立公園です。不思議なくらい青い湖がとても神秘的。夏だったので、たくさんの観光客がいたけれど、湖の周りをゆっくり散策したり滝の近くで水しぶきを浴びたり、ものすごくリフレッシュできました。ここの滝の不思議な言い伝えがあって、この滝の元で結婚したカップルは離婚しないんだとか・・・クロアチアのパワースポットなのかな?! 冬の雪景色のプリトヴィッツェも息をのむほど美しいらしいです。季節ごとに違う表情を見せるプリトヴィッツェ、またじっくり散策したい場所です。

Rastoke
そしてもう1つうれしい話。プリトヴィッツェには毎年たくさんの観光客が訪れるため、観光客が残していくゴミが問題になっています。そんな中、プリトヴィッツェ観光協会は、日本人観光客が一番と称賛していました。理由はゴミを残さず、自然環境に配慮した観光をしてくれるからだそうです。クロアチア全体で言えるのですが、日本人観光客の評判はものすごくいいです。いままでクロアチアを訪れた人が築き上げた信頼・評判。これを崩さないように責任ある行動をしないと・・・。




So, the first trip to Croatia! I flew with Lufthansa from Nagoya to Zagreb via Frankfurt. I travelled Croatia by car in the following order: Zagreb for 2 days, Trakoscan Castle (Trakošćan Castle), Plitvice, Trogir, Split, Ston, Dubrovnik and returning to Zagreb. In summer, there are so many tourists travelling down to Croatia from all over the Europe by car, so it is very hard to find a parking spot especially in popular destinations such as Split and Dubrovnik.

 Zagreb is quite a small city. You can walk around the city in one day but Zagreb has so many good restaurants and cafes you can't miss. I will write more about restaurants and cafes in Zagreb later.

Plitvice
 The Trakošćan Castle is located about 70km north of Zagreb. You can find more about the castle here: (http://www.trakoscan.hr/index.asp). The castle stands on a top of a small hill so as to look down a lake. The castle is kept in a good condition and shows the history of the castle and a bit of noble people's life lived there. Even in the middle of summer, there were not so many visitors there, so I enjoyed walking around this small but charming castle. Also, it was very refreshing to walk around the lake.

 On the 4th day, I left Zagreb to Trogir. On the way to Trogir, I stopped at Rastoke and Plitvice. Rastoke is located in Slunj before reaching Plitvice. It is very small village but worth to stop and enjoy the beauty of nature. I didn't have enough time to explore the village and its beautiful park, but I enjoyed sound of the waterfalls and fresh air in a very quiet atmosphere.


 After spending a short period of time in Rastoke, I got to Plitvice Lakes National Park just before lunch. There were a lot of people in Plitvice, but I still could find space and a way to enjoy this breathtakingly beautiful nature. The lakes has a very unique, mysterious bright blue colour, and its water is so clear that you can see the bottom of the lakes. There are several hiking courses in Plitvice and you will easily find a favorable course to enjoy this fantastic and breathtaking nature and lakes in your limited time.

Plitvice

0 件のコメント:

コメントを投稿