2012年3月28日水曜日

ザグレブのステキな歯医者さん Dentist in Zagreb

ザグレブに引っ越してから、すぐに歯の治療が必要になる事態がおきました。矯正をしてたとはいえ、かなり歯がぐらぐらしていたので根管治療か、最悪の場合インプラントも覚悟していました。

ドイツなら安心して(?)歯医者に行けそうなんですが、クロアチアってちゃんとした歯科技術があるのかなぁ~と かなり不安でした。でも、聞くところによるとドイツやイタリア、オーストリアからわざわざクロアチアまで来て歯の治療をする人も多いそうです。歯の治療に関していえば、安い上に、ドイツやオーストリア並の治療が受けられるということで、クロアチアではメディカル・ツーリズムも発展しているようです。

ものすごい不安を抱えながら歯科のドアをたたいた私を迎えてくれたのは、笑顔が素敵なDr. Sergea Muškić(ウェブサイトはこちら)。英語も通じるので、かなり安心でした。この歯科はクロアチアの有名人も通うらしく、腕はいいとの評判です。また、この歯科では、ドクター一人ひとりが自分の治療室を持っていて、患者は名前を呼ばれたら担当医の部屋に入るという感じ。しかも、広い治療室に治療台は1台で、集中して治療を受けられる環境でした。

Dr. Muškićの治療室は、壁が明るい緑色に塗られていてなんだかリラックスできる感じ。治療器具も日本とあまり変わらない様子。レントゲンを撮る時も、治療台に座ったままでよかったので楽でした。Dr. Muškićの判断で、(やっぱり)根管治療を受けることになりました。どうやら、矯正治療でできた歯と骨の間の隙間にばい菌が入った様子。

根管治療に計4回通いましたが、とても丁寧に治療をしてくれたので、大満足です。ちなみに、日本では歯医者に行くごとに料金を支払いますが、こちらの歯医者では治療ごとに値段が決まっているようです。 例えば、今回の根管治療は健康保険を使わないで1,200Kn(約18,000円)でした。金額は普通、最終治療日の前回に知らせてくれて、治療代金の支払いは最終治療日です。

今回の歯科医はかなりよかったので、今度は歯の定期検診を予約しようかなと考え中です。


Soon after I had moved to Zagreb, I had to go to a dentist. To be honest, I felt really really uneasy about the dental treatment in Croatia. Germany has a good reputation in any medial treatment, but I was not sure about Croatia.

But, my husband and his family told me that many people from Germany, Italy, Austria and so on came all the way to Croatia for the dental treatment. According to them, the Croatian dental technology is as good as German, but much cheaper than in Germany, Italy and Austria. In fact, I found that Croatia is one of the leading destinations for the medial tourism.

Even if my husband and his family tried to convince that Croatia has good dentists, I was still reluctant to go to a dentist here. But, it was a kind of urgent, so I did go to the dentist in Zagreb.

My doctor was Dr. Sergea Muškić (the website is here). She can speak English (actually, all the staffs there speak English) and is very friendly and nice, so I felt less anxious.

Here at the dentist, each doctor has their own treatment room, which looks quite different from Japan. In Japan, usually, there are several treatment chairs arranged in one big room, so that a doctor can give treatments to a couple of people simultaneously. I mean, for example, while the doctor waits for the alginate mix (to make tooth mold) to become solid, the doctor give the dental treatment to another patient.

Anyway, my dentist has a lovely treatment room, which is painted with light green colour. So, I could relax a bit :) It seems like the dentist has a good and the latest dental equipments. I visited the dentist 4 times in total. My doctor gave me very detailed and thorough treatment, so, I'm very happy with the result :)

In Croatia, the prices are set depending on which treatment you need to take. For, example, I was given the root canal treatment and it cost me 1,200 Kn without the health insurance. Also, in Croatia, a patient pay for the treatment on the last treatment day.

On the other hand, in Japan, we pay each time we go to the dentist. So, the prices depend on how may times you go to the dentist and which treatment is given.

Anyway, I'm very happy with Dr. Sergea Muškić and I'm sure I will visit her again for dental checkup :)


View Sergea Muškić - dental practice in a larger map

0 件のコメント:

コメントを投稿